Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 19 januari 2011

Pip pip

Mannen fick en nyckelring som skall pipa när man visslar.
Vi hade folk hemma och ingen visslade såvitt jag vet, men nyckelringen pep på glatt och ganska högljutt ändå. Höga skratt? PIIIPPIIIP!! Mannen tröttnade och förpassade något hårdhänt nyckelringen in i arbetsrummet och stängde dörren om den.
Dagen efter då jag samtidigt som sonen illvrålar i min famn ska hjälpa dottern med ett spel på datorn börjar det pipa. Nyckelringen ligger på golvet.
Den förpassas nu till återvinningen för farligt avfall under diskbänken.
När jag diskar piper den också. Är det det rinnande vattnet den reagerar på?
Det enda vi inte provat är om den faktiskt svarar om man visslar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar