Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 21 januari 2011

Alla goda ting


Alla goda ting är tre?
Jag varit en sväng på stan idag. Eller faktiskt två svängar! I mitt fall innebär numera en sväng ca en halvtimmes springande ut och in i affärer för att titta på nåt jag redan tänkt ut på förväg eller tänkt kolla upp.
På lunchen var jag och åt med en vän/kollega och sen tog vi en kort promenad. Passerar då glasstudion inne i stan. Då kommer jag på att jag funderat på att köpa ännu en glasfisk, så kallad "blåsfisk" och slår snabbt till på en sån. De är SÅ fina!
Efter jobbet unnar jag mig ytterligare en vända på stan, nu något längre, ca 20 minuter, på Åhlens. Jag har redan plockat till mig två reavaror, bland annat en snygg stekpanna, och står och velar över några andra grejer så till den grad att jag missar vad som ropas upp i högtalaren. Man har väl varit med förr, så jag misstänker att det är nåt med rea-grejerna. Så jag FRÅGAR tjejen i kassan vad det var som sas egentligen?
För några år sedan hade jag hellre betalat dubbelt än att fråga nåt sånt, men med åren avtar prestigen, eller vad man nu ska kalla det.
"Ta tre betala för två, du får den billigaste gratis." Det ante mig.
Nu kommer jag till ett dilemma. Egentligen har jag ju bara tänkt köpa två saker, men en får jag nästan gratis. Jag kan dock andas ut, för jag kommer genast på att jag sett snygga runda musmattor som reas ut, så en sån blir det och jag "tjänar" så 25 kronor...?
Väl hemma inser jag att vi inte har nån mus till datorn. Jag får väl snygga till mitt rum på jobbet istället.
Stekpannan är mycket tjusig, röd med vita blommor. Jag misstänker att den är till för jul-köttbullarna i första hand då den nu reas, men den funkar nog till andra köttbullar också, det är jag övertygad om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar