Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 22 januari 2011

Bio

Varit på bio idag med dottern. Jag har ofta otur på bio- hamnar typ bredvid den i hela salongen som pratar mest, prasslar mest eller hånglar mest.
Idag är inget undantag och jag hamnar bredvid en mamma med två barn som har sin mobil på under hela filmen; sms:ar och sitter och kollar sina sms. Eller bara trycker på knapparna så det LYSER.
Detta IRRITERAR mig enormt. Hade det varit en vuxenfilm hade jag bett henne stänga av mobilen efter 2 minuter. Nu blir det knepigare. Hur ska jag göra??
Dottern, som sitter mellan mig och denna mamma, verkar inte störd så jag låter det vara.
Hur svårt kan det vara att låta mobilen vara av under 40 minuter när man är där för att umgås och mysa med sina barn?? Det är nonchalant mot barnen och även mot övriga publiken som tvingas störas av hennes lysande mobil..
Ett av hennes barn frågar henne också: -Ska du inte titta på filmen?
Sen efter filmen pratar hon högst med barnen om hur bra filmen väl var? Lite läskig också va??
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar