Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 9 januari 2011

Den!!


Men vad ÄR det med småbarn och rengöringsmedel? Man ska ju se upp så de förvaras oåtkomligt för barn. Men det hjälper ju inte!
Sonen pekar upp mot skåpet i tvättstugan. Det sitter på väggen. -Den, den, den, deeen!
Ordet "den" är väldigt praktiskt att kunna. Så länge det inte finns för mycket att välja mellan. Tillslut förstår jag att det är tvättmedelspaketet han är ute efter. Men ett öppnat tvättmedelspaket är ju ingen lämplig leksak. Han får istället nöja sig med Vanish och en flaska WC-Duck.
Ja, den sistnämnda är ny om någon undrar. Eller hmm, ja, nästan i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar