Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 11 januari 2011

Stackars oss?

Ja, visst är de höga, elpriserna. Speciellt nu när det varit så kallt är räkningarna lätt chockerande. Men vi ska väl samtidigt vara glada och tacksamma över att vi HAR el och värme? Det finns länder nere i Europa där man helt sonika STÄNGER AV (stängde av?) gasen till invånarna.
På nyheterna igår ojades det över detta med elen igen.
En stackars svensk barnfamilj som fick ta på en extra kofta inomhus. Det är ju fruktansvärt.
Vad tvingades de mer att göra?
Koka vatten i vattenkokaren istället för på spisen. Använda ugnen till att laga flera saker samtidigt. Och släcka lysena när de lämnar ett rum.
Ja, det är verkligen fruktansvärt.
Jag gör det hela tiden. Stackars mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar