Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 28 december 2010

Sniff sniff

Jag är på det lokala köpcentrat och ska byta de underkläder jag fått i julklapp av mannen. Han har underskattat bystmåttet och överskattat rumpmåttet.
Först går jag till fel affärskedja. Expediten uppmärksammar mig ganska bryskt om detta. (Jag är så ovan att gå i affärer, jag får skylla på det.)
När jag kommer till kassan i rätt affär står där en yngre expedit. Hon ser ut att gå på gymnasiet alternativt nyss ha slutat där.
Jag hivar upp mina underkläder på disken. Hon granskar dem och sen gör hon något lite udda: hon tar upp 3-packet med ekologiska trosor och LUKTAR på dem. Jo, det är sant!
Mannen brukar reta mig för det enda (?) tics jag har: jag luktar ofta på mina händer. Det är nåt jag gör i förbifarten bara, t.ex. när jag bytt kletig bajsblöja och sen tvättat händerna- luktar de fortfarande prutt eller bara tvål? Eller om jag torkat av bordet och bara sköljt händerna efter- luktar de disktrasa så jag måste tvätta mig med tvål också? Nån som fattar??
Men nu är det en expedit som LUKTAR. Sen säger hon: -Ja, de är ju förseglade förstås, så jag förstår ju att du inte kunnat använda dem.
Nä, precis! Jag har inte kunnat klämma i mig i trosorna för de har en försegling. Och de är dessutom 3 stycken!
Jag byter till en förpackning med 2 storlekar mindre rumpunderkläder, samma sort som jag fått.
Den här gången nöjer hon sig med att bara ta i trosorna när hon lägger dem i påsen till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar