Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 1 januari 2011

Gnäll och smällar






Så är det då ett nytt år igen. Vi är hos min bror uppe i Stockholm och efter god mat och champagne igår på kvällen är både jag och mannen dödströtta. Sonen har varit osedvanligt gnällig denna vistelse och speciellt då denna kväll. Förstås. -Mamma, mamma, mamma, mamma. Hur många gånger ska han säga detta? Äta vill han inte. Men tillslut får han aptit på ris och skaldjursgryta och äter en hel deciliter mat.
Barnen somnar vid 22-tiden. Mannen vid 11-tiden och jag lägger mig strax innan tolvslaget. Ligger sen och håller för öronen på sonen så han inte ska vakna av raketerna. Pang, pang, PANG! Han rör sig lite men vaknar inte.
Sen försöker jag tillslut somna, fastklämd mellan barnen, i skarven mellan två madrasser på golvet.
Mannen då? Han ligger på en madrass vid våra fötter och sussar sött, fullständigt oberörd av smällandet.
Så börjar det nya året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar