Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 28 december 2010

Strålande Jul





Så var julen 2010 på nåt sätt över igen, även om jag är ledig länge till.
Julafton firades hos barnens farmor och farfar med julbord, Kalle Anka och paketöppning. Vi trotsade även vädret och tog bilen upp till kyrkan, men julmässan var inställd då prästen blivit insnöad..
Den sjungande tomten fick plötsligt sällskap i form av en julklapp till sonen -en hund som sjöng exakt samma sång. Så nu har vi lyssnat på denna lätt skrikiga sång säkert en vecka och nu senast även i duett, kanon och solo. Batterierna håller fortfarande. Trösten i det hela är att sonen älskar både tomten och hunden. Han har lärt sig att trycka på knappen själv och så fort det börjar sjungas dansar han glatt i takt till musiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar