Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 25 november 2010

Vintern är här

Så är då alla gamla lårbenshalsars värsta fiende här igen -VINTERN. Den kom kvickt i år. På väg till bilen efter jobbet kommer jag på mig själv att trippa fram på den snötäckta trottoaren. Under pudersnön kan det finnas IS. Och då kan man trilla. När man passerat 30 år blir man faktiskt lite mer medveten om sin egen sårbarhet, som jag upplever det. Man behöver inte vara 90 år för att kunna göra sig rejält illa om man faller.
För något år sedan slog jag i ena höften just på detta sätt. Jag såg dessutom själv eländet i ett stort glasparti på huset som jag gick framför. Benen for åt sidan som i en film, och jag visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta då jag mödosamt tog mig upp igen. Man borde ha hjälm vintertid. Att ingen kommit på detta ännu? Vinterdäck på bilen och hjälm på huvudet. Eller varför inte en sån där ny cykelhjälm, en sån som man har som en krage och som blåser upp sig likt en krockkudde om man trillar med cykeln. De kanske kan göras som en tunn overall också, så man liksom blir uppblåst som en Michelingubbe om man trillar på en isfläck. Fast det förstås, tänk om där råkar vara en nerförsbacke. HUJ, vad roligt det skulle kunna bli. Eller inte.

2 kommentarer:

  1. Har du sett filmen Yesmen (här finns ett utdrag: http://www.youtube.com/watch?v=SlUQ2sUti8o). Där presenterar de på en vapenmässa en skyddsdräkt med absurt uppsvällt utseende, ungefär som en michelin-gubbe och visar en helt absurd fake:ad reklamfilm för denna och alla tror att det är seriöst.

    Appropå din historia ovan alltså...

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, nej, men får nog kolla in den!

    SvaraRadera