Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 28 november 2010

Helgmys



Så var helgen slut igen så här söndag kväll. Vårt senaste projekt är nästan avslutat -köksön! Några detaljer kvar, men sen har vi typ dubbelt så mycket bänkyta i köket! Påbörjades av mannen med sonen som "hjälp". 1,5-åringar med skruvdragare är inget man ser varje dag så det gällde att passa på att föreviga det hela.
Idag har jag och dottern åkt pulka och sonen har haft rekord i att slå i huvudet flest gånger på en dag. En av gångerna han trillade lyckades han dock undvika just huvudet. Han kröp då från kökssoffan upp på bordet och puttade igång taklampan. När den sen fick fart backade han ifrån den och trillade med ryggen före ner i kökssoffan. Lyckades med konststycket att undvika att slå huvudet i ryggstödet. Ja, jag hade tänkt ingripa förstås! Men hela förloppet skedde på 10 sekunder och jag hann inte plocka ner honom innan det var för sent. Men det gick ju bra som tur var. Små pojkar slår sig mer än små flickor har jag hört. Här hemma stämmer det mycket väl. Trots att dottern var betydligt vildare slog hon sig sällan. Sonen däremot har ofta bulor och blåmärken och jag undrar ibland hur många hjärnceller som ryker för varje rejäl bula?
Och så har vi adventspyntat och ätit en massa pepparkakor också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar