Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 24 november 2010

Regn vs snö



Det har regnat enormt mycket de senaste dagarna. Svärföräldrarnas källare är översvämmad. Och vår gäststuga har blivit "sjönära".
Så imorse är det snö! Vitt, vitt lyser det upp så här en månad före jul.
Sonen var i extas och skrek förtjust och pekade imorse.
Förra vintern var det ju mycket snö, men det kommer ju han inte ihåg.
4,5 åringar kommer däremot ihåg oväntat mycket och det pratades för ett tag sen om att "visst kommer det snö snart och då kan vi åka pulka som förra året?"
Det kunde jag ju förstås inte lova..
Som tur är ska det ju bli vargavinter i år igen. Kalmar är ju annars inte direkt känt för sina snömängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar