Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 1 november 2010

På utflykt





Dagis är stängt idag så dottern och sonen (lilla Gnöl just nu) har varit hemma och jag har varit ledig från jobbet. Vi har varit med grannfamiljen på utflykt i NATUREN dit jag så sällan kommer numera. Naturen var idag en gammal hagmark som grannen "hittat" en dag. Grannen som också saknar naturen och har två små barn i samma ålder som mina.
Att det ska vara så svårt att ta sig ut.
Det första vi får syn på är en gammal skrotbil. Med betoning på gammal. Den hade nog legat där ett tag, sisådär 50-60 år gissningsvis..
Sonen tröttnade ganska kvickt på att utflykta. Vi fikade, men sen fick han nog. Gnöööl och gnäll.
En liten stund tittade vi på en hög med älgbajs men sen var det mest gnäll igen, så vi begav oss hemåt. Jag var rätt nöjd ändå. Kände mig riktigt pigg för en gångs skull.
Måste komma ihåg detta och tvinga ut mig själv och ungarna lite oftare. Och mannen, när han är ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar