Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 30 oktober 2010

Hästar

Läser för dottern innan hon ska sova. Hon har valt en faktabok om hästar som är skriven på 70-80-talet. Den är så TRÅKIG. Jag försöker få henne att byta bok, men nej, denna ska det vara. Boken är faktiskt så tråkig att även dottern tröttnar snabbt och börjar skruva på sig. I boken står bland annat att man började tämja hästar för att få föda.
-Äter man hästar?? Dottern undrar och jag säger som jag i alla fall tror att det är, att "Ja, man kan äta hästar, men här gör vi inte det så ofta."
-Skär man i hästen då?
-Ja, fast hästen är ju död då, så den känner inte det.
Var skär man då? Vilken del? Halsen? Svansen?? Vi diskuterar kring detta lite grann.
Jägare då, skjuter de hästar? vill hon veta.
(Suck, nu är mamman TRÖTT och vill att ungen ska sova!!)
-Jag tror inte det, säger jag.
-Nä, de skjuter mest älgar. Och råhjul och så. (Det är inte alltid så lätt att veta exakt vad saker heter när man är 4,5 år.)
Sen somnar hon tillslut, efter att som vanligt ha uttalat högt vad hon ska drömma om: -Hästar, hundar, flickor.....väggar och möbler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar