Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 1 oktober 2010

Björk


Så mötte den då sitt öde idag, gammelbjörken. Detta i form av svärfar med motorsåg. Så vacker, men ack så murken har björken varit dömd sen ett tag tillbaka. Den står ju lite illa till också, sen vi byggde gäststugan. Skulle det komma en rejäl höststorm igen kanske taket på stugan går sönder.
Men hade jag fått välja helt själv hade den fått vara kvar.
Jag tänker bland annat på alla små individer som haft den som sitt hem. Vart tar de vägen nu? Så här på hösten dessutom.. Inte för att jag gillar kryp, men de är ju trots allt viktiga på olika sätt.
Vi får ta och plantera ett träd på tomten som kompensation. Jag skulle vilja ha en lind. De är vackra och kan beskäras. Och så bättrar vi på mångfalden yttepyttelite också, för någon lind växer ännu inte på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar