Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 3 oktober 2010

Första gången med barnbord!


Om den lilla festfixaren blir trött kan det vara fiffigt med heliumballonger fästa runt överarmarna. Kanske orkar man duka och fixa lite längre då?
Vi har haft middagsgäster för första gången på ett bra tag. Två av grannfamiljerna med sina barn i samma ålder bjöds på dillkött och äppelpaj.
Med tre 4-5 åringar och tre 1,5-2 åringar var det riktigt röjigt.
Sonen fick nåt slags överslag på skojighetsskalan och började BITA de andra två små barnen. Ajabaja fisemaja. Får man INTE.
De äldre barnen lekte hund och katt. Nej, de var inte alls osams.
Pojken A. satte sig i soffan. Dottern kom efter hack i häl. -Kom nu hunden!! säger hon uppfordrande.
-Jaså, säger jag. Är A. hund?
Dottern tittar på mig snabbt och säger: -Nej, han är katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar