Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 25 september 2010

Korv

När jag inte hade tid att göra ungsbakad falukorv igår kom jag på ett eget recept. En variant av denna rätt. "Nöden är uppfinningarnas moder" heter det ju. Nöd och nöd. Det hade förstås varit om jag bara haft en ingrediens eller så. Nu var tiden den kritiska faktorn.
Skiva falukorv i en ungssäker form. Lägg på skivade tomater, skivade äppelbitar och skivad paprika. Lägg på en massa ostskivor. Klicka på lite chilisås och/eller sweet chili (totalt en tsk räcker). Häll på ca 1,5-2 dl matlagningsgrädde. In i ugnen ca 200-225 grader i 15 minuter.
Funkar säkert att ta fisk istället.

1 kommentar:

  1. Tack för receptet -det låter jättegott -falukorven får släppa livet till imorgon-finns i kylskåpet.Hej frän ängsv,

    SvaraRadera