Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 24 september 2010

Gräsmatta

Så var det ju det här med gräsmattor. Vad är det med folk som gör att de halvt arbetar ihjäl sig för att uppnå den PERFEKTA gräsmattan. Den perfekta gräsmattan finns inte mer än på golfbanor. Om ens där. Och till vilket pris sen!
Grannen rullar en liten vagn med blå korn. River mossa en hel dag. Räfsar. Varför använder man blå korn? Är det för att få bort mossan? Ett skuggigt område är rätt kört ändå vad gäller mossa, så varför anstränga sig så.
Grannen till mina föräldrars hus när jag växte upp klippte gräset nästan varje dag. Oavsett väder. Deras gräsmatta var alltid lite gul, trots att de jämt vattnade.
Jag gillar vildvuxna gräsmattor. Med mycket ogräs i. Jag har spritt en massa vallmofrön och diverse andra frön lite överallt och hoppas nåt ska ta sig. Det växer klöver, teveronika, violer och annat vackert ogräs i vår gräsmatta.
Enda nackdelen är att getingarna gillar blommorna, de också. Barnen får lära sig att ha skor på när getingarna börjar komma på sensommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar