Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 23 september 2010

På kurs

Jag har varit på kurs i "Effektivare arbetssätt" i Växjö. Bra föreläsare och intressant innehåll. Dagens roligaste kom-ihåg var dock att föreläsaren talade om att Säter har som slogan "Tokig i Säter".
På tal om effektivitet- jag åkte tåg från Kalmar. Trots att tåget utgår från Kalmar och sträckan saknar byten lyckades man komma hela 7 minuter för sent till Växjö. Hur är detta möjligt? Jag kalkylerade förstås med denna risk och hade av den anledningen valt ett tidigt tåg. Det senare tåget skulle varit i Växjö 09.06 och kursen startade klockan 09.00, vilket med en trolig försening och kort promenad hade inneburit att jag kommit ca 15-20 minuter sent. Jag avskyr att komma för sent.
Tänk att SJ alltid mer eller mindre kommer undan med förseningar. Men den ENDA gång (bortsett från den gången jag faktiskt slet upp dörren och hoppade på i farten, jajamensan!) jag kommit katastrofalt sent, och tokrusade med gravid mage mot perrongen, ja då väntade minsann inte tåget på mig! Jag tryckte desperat på den gröna knappen, men det var försent, kanske blott några sekunder, och så åkte tåget ifrån mig..
På hemvägen var vi också sena. SJ borde börja med cirka-tider istället. Eller akademisk kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar