Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 22 september 2010

Dyrt, dyrare dyrast

Att gjuta en stödmur på uppfarten mot grannen för att kunna asfaltera uppfarten skulle kosta oss 25000 kronor. Detta är en horribel summa för en mur ansåg vi. Ny förfrågan gav ett pris på 15000 kronor för att få en gjuten GRUND till en stödmur. I relation till den första summan känns den nya summan plötsligt relativt överkomlig. Trots att detta också är en mycket stor summa för denna, tyvärr "onödiga" grej vi måste få fixat. Det är dyrt med hus. Speciellt när trista detaljer blir oanat dyra.
Jag som ibland kan reta mig på att tappa en vante på senvintern, för jag tycker det är en ONÖDIG liten summa att behöva köpa nya i mars..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar