Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 21 september 2010

Patte

Vi pratar ofta djur här hemma. Jag älskar djur och har således mer eller mindre påtvingat mina barn samma intresse. Helst ska de gilla eller åtminstone inte vara rädda för spindlar och andra insekter även om jag själv ogillar kryp..
Patrik Kanin är ju nu tyvärr död, men vi går ju på våra kattspanarrundor med vagnen och har en "lånehund". Mannen är ju tyvärr allergisk..
Så jag har redan för länge sedan talat om att en hunds ägare kallas matte och husse.
Vi sitter och äter när mannen på skoj pratar om grann-hundens "mamma och pappa". Han brukar säga så.
Men det vet hon ju redan, dottern, att så heter det ju inte.
-Neeej pappa, säger hon bestämt, det heter matte och patte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar