Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 20 oktober 2010

Att unna sig

Jag var på massage igår. Favorit i repris hos underbara massören M. som jag gick till många gånger för flera år sedan p.g.a. stress. M. kände fantastiskt nog igen mig, så här 6 år, 2 barn och 12 kg senare.
Jag hade igår tänkt mig en avkopplande klassisk massage kombinerad med avslappningsmassage, min favorit. Efter bara några tag över min rygg säger dock M. att det nog är bäst att hon bara tar ryggen den här gången, "den ser inte bra ut." 100 kronor billigare kostar det i så fall, vilket stärker känslan av att detta behöver jag nog bättre?
Och det gör rejält ont större delen av tiden. Jag blir förvarnad om detta, och det visar sig stämma alltför väl. M. säger att ryggen är VÄLDIGT stel, jag har muskelknutor som knappar under huden.
Redan några timmar efter massagen ömmar ryggen ordentligt och idag känns hela ryggen som ett stort blåmärke. Jag undrar hur M. känner sig i händerna efter en dag på jobbet??
Och jag ska dit nästa vecka igen. 45 minuters hårdhänt massage för det facila priset av 500 kronor.
Because I´m worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar