Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 16 september 2010

Dagens frågor



Är hemma från jobbet för fjärde dagen i rad med sonen som är sjuk. Nästan hela kroppen är nu täckt med små, små prickar men febern är borta. Jag bestämmer mig för att ringa sjukvårdsupplysningen, trots att jag är 98 procent säker på att detta är "3-dagarsfeber". Hos sjukvårdsupplysningen blir jag via en automatisk röst informerad om att samtalet kommer att spelas in för kvalitetsuppföljning. Sen får jag dessutom erbjudande om att vara med på en telefonintervju som kommer ske om ca 2 veckor. Detta är frivilligt, men som den, oftast, beskedliga och hjälpsamma medborgare jag är knappar jag snällt in vårt teleonnummer så de kan ringa mig om hur nöjd jag är med sjukrådgivningen. Någon måste ju offra sig? Faktum är att jag offrat mig så många gånger att olika elever och studenter utfört allt från fotbehandlingar till gynundersökningar på mig. Så jag är van. Jag har varit med om värre..
Sjuksköterskan som svarar sedan är en han. Faktiskt blir jag förvånad. Detta har i alla fall aldrig hänt mig förut, att den jag får tala med är en man.
Han är mycket noggrann denna sköterska. Är det för han vet att samtalet spelas in. Inte vet jag, men det hela mynnar ut i att det troligtvis är en virusinfektion typ 3-dagarsfeber ELLER scharlakansfeber. Så jag blir rekommenderad en vidare kontakt med vårdcentralen. Där sköterskan direkt på telefon bestämmer att det är 3-dagarsfeber vilket jag själv trots allt lutat åt. Så jag slipper åka till vårdcentralen, vilket jag hela tiden hoppats.
I tidningen hittar jag en bild, reklam från NYA moderaterna. Jag har inte riktigt hängt med i den politiska debatten märker jag, för jag har inte fattat att det finns ett parti till. Med en gubbe som ser NÄSTAN ut som Reinfeldt. För inte är denna teckning förställande F. Reinfeldt?? Jag må vara rätt ointresserad av politik, men jag HAR bra minne för ansikten.
Och i pekboken med djurungar dyker ytterligare en joker upp: björnen på sidan bredvid de gula, duniga ankungarna. Inte är väl detta ett fotografi på en björnunge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar