Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 11 juli 2010

Utflykt


Igår bar det av med brodern och hans familj till Eketorps fornborg här på ön. Var ca 10 år sedan sist. Inte så mycket nytt. Men trivsamt. Var lite extra aktiviteter denna dag, guiderna utklädda i tidstypiska kläder. Det första dottern säger när vi kliver in i borgen och hon får syn på en av guiderna: -En häxa!!
På vägen dit i bilen åker dotterns ena kusin med oss. Vi pratar om att människor levde i borgen för jättelänge sedan. Kusinen spinner vidare på detta med gamla tider och säger plötsligt att: -För jättelänge sedan var vi apor!
Dottern tittar på mig med STORA ögon och öppen mun. -Mamma. Har du varit en apa!?
Och man fick bland annat baka bröd denna dag som aktivitet i fornborgen. PLATT bröd med honung. Tänk att det kan vara så gott! Tre små grisar samt några höns sprang runt fritt till barnens förtjusning. Ibland extra skönt att de är lättroade. Denna stekheta dag orkade man ju nämligen själv inte lyfta ett finger i onödan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar