Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 12 juli 2010

Skynda att fynda

Så var man och fyndade på loppis igen. Lika tråkigt som det är att handla på en stormarknad, lika roligt är det att botanisera bland grejerna på en bra loppis. Med trevligt sällskap i form av svägerska och två syskonbarn blev det en riktig höjdare. Vi var på tre ställen. Och vad vi FYNDADE! Själv köpte jag: en tekanna (90 kr), 8 små tallrikar (40 kr), 2 barbiedockor (20 kr/st), och en annan liten docka (gratis), en blå skål att ha som litet fågelbad (5 kr), 2 hemvirkade grytlappar (10 kr/st), 4 klädda galgar (40 kr) och en hemvävd löpare (25 kr). Vi har redan två tekannor, massor av tallrikar, massor av dockor och använder inte/sällan dukar.. MEN vi har en gäststuga att inreda inom kort, vilket ändå berättigar köpen på nåt vis..
När jag kom hem uteblev hurrar-ropen förstås. Inte heller från min bror hurrades det när svägerskan förevisade sina fynd.
-Fanns det inga snyggare grytlappar? sa mannen. Ja, om det är nåt som är bra att det finns HÅL i, så är det ju just grytlappar, fortsatte han.
Hmm. Det har han ju faktiskt rätt i.. Jag svär ibland över att jag bränner mig på fingrarna när jag plockar ur nåt hett ur ugnen med grytlapparna vi har..
Men de är i alla fall hemvirkade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar