Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 1 augusti 2010

Nya bebisar


Jag har köpt blommor igen. Tog med sonen upp till plantskolan för att titta på hönsen som spankulerar omkring fritt där. Han höll på att springa ihjäl sig på sina små ben efter dessa skojiga, orädda fåglar. Höns och kycklingar överallt! Och så en tupp, större än han själv! Han visste inte vart han skulle ta vägen, sonen. Huvudet vreds nästan ur led.
Jag köpte bland annat vita vinbär, Darrgräs samt en ny klätterros (slyngrose, hi, hi) för 179 riksdaler. En "Bournonville". Aldrig hört talas om den innan. Men visst, ja, det GÅR att impulsshoppa växter! Och jag konstaterar än en gång att jag lägger mer pengar på plantor än på kläder. Närodlat är ju det mesta på plantskolan, så det är även bra för miljön..
Mannen suckade lite när jag kom hem. -Det har ju i alla fall regnat nu, sa han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar