Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 1 juni 2010

Svåra saker

Skojigheterna duggar tätt för tillfället. I helgen var det ju bröllop vi var på och ur dotterns mun hoppar de en efter en ut i luften.

-Först går man i 1:an-skolan, sen i 2:an-skolan, sen i 5.., nej, 3:an-skolan...
Och så fyller hon på, vidare upp till 9:an.
Sen fyller jag i: -Sen går man på nåt som kallas gymnasiet. Och så kan man gå på Högskolan för att lära sig ännu svårare saker.
-Som att stå på händerna!

Igår blev det prat om hur bebisar kommer till världen. Jag klarar mig undan lätt här om jag så väljer eftersom båda barnen tagits med kejsarsnitt. Det är enkelt att säga att man plockade ut dem ur magen. Idag blev det dock lite mer detaljerat.
-De flesta bebisar skär man faktiskt inte ut, de kommer ut ur snippan, säger jag.
Dottern fnissar lite. -Om det är en pojke kommer den ut i snoppen! Huvudet läggs på sned, hon kisar och jag vet att detta är nåt hon inte riktigt tror på själv, även om hon säger så.
-Nej, säger jag, pojkar kan inte föda barn.
Huvudet ännu mer på sned. -Men förr i tiden..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar