Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 30 maj 2010

Vackraste


Jag hittade i fredags en klänning på rea som med tjusiga accessoarer som röda lackskor och väska i fuskkrokodil blev riktigt snyggt på! Jag kände mig riktigt fin i den, fläskmagen till trots. Tänk att den snyggaste klänningen råkade var den billigaste och inte tvärt om!
Men helgens vackraste var förstås vännen Å. som fick sin A.
Vi har varit på vigsel i Götborg med efterföljande middag på ett tjusigt ställe på en ö i skärgården. En ö! Vi åkte båt dit och hem igen. Båten hem var en spännande upplevelse i sig. Mindre eller mer fulla människor i alla formar och storlekar som trängdes i den gräsliga lysrörsbelysningen. Som fyllebussen hem från en kväll på stan i forna tider. Fast BÅT. Människor som skrattar alltför högt och ljudligt blir bara irriterande när man själv är nykter. Och ännu mer irriterande blir det när man har en bebis hängande på axeln som inte riktigt kan sova och blinkar sömnigt, ja nästan apatiskt med blanka ögon. Och klockan är ett på natten..
Festen var mycket trevlig. Fantastiskt väder! God mat och trevligt sällskap. Lite svårt att sova för alla medföljande bebisar dock, de vaknade och sov i skift.
Och så har jag fått träningstips för fladdermagen. Jag har tydligen tränat mina snittade magmuskler "fel". "Man måste träna upp korsetten innan man kan gå på 6-packet."
6-pack! HahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahHAHAHAHAHA
Men att man ska behöva åka till andra sidan Sverige för att tillslut få reda på det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar