Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 19 juni 2010

Glassbilen

Idag gifter sig vår kronprinsessa med sin Daniel. Detta är stort. Denna dag betydligt större än oljekatastrofen i Mexikanska gulfen. Eller heter det golfen?
Fåglarna dör alternativt tvättas rena även denna dag, men det kommer vi på andra sidan jorden nog inte få veta vid nyhetsrapporteringarna.
Vad jag funderar över denna soliga förmiddag är att det faktiskt är NÅGON som GJORT glassbilens melodi. Hur gick det till? Var det någon som satt och knåpade på sin kammare i dagar, eller kom den till i all hast "Vi måste fixa en gingel ju!"
Denna välkända landsplåga, speciellt så här års.
Dottern hör bilen komma, knycker till sig några mynt och rusar ut genom dörren, och jag efter med mannens plånbok. Det går liksom inte att komma undan.
Han som kör glassbilen känner redan igen oss. Är det därför han numera stannar utanför vårt hus? Det gjorde han inte tidigare, de körde oftast förbi faktiskt. Eller är det skylten "Kör sakta lekande barn" som vi satt upp? Lagligt t.o.m. enligt vad jag förstår, för den står faktiskt PÅ vår tomt och då är det OK..?
Smart drag av förare till glassbilar i så fall, att stanna vid dessa skyltar. Det kanske ingår i deras utbildning att bli bättre säljare?
På oss funkar det även denna dag i alla fall och jag går därifrån 99 kronor fattigare men rustad med en stor kartong glasspinnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar