Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 20 juni 2010

Bling bling

Har köpt bling-bling till trädgården. Numera räcker det ju inte att bara ha fina blommor i sin trädgård har jag läst i mina inrednings- och trädgårdstidningar. Man måste blinga den också.
Två lämpliga affärer i köpcentrat har utförsäljning. Jag kan inte låta bli att handla. Saker jag ändå hade tänkt köpa tänker jag. Smultronkruka. Kruka att hänga på väggen ute. Pynt i form av kedja med små spegelbitar som glittrar i solen. Hängande ljuslyktor. Hmm. Kanske inte HELT nödvändiga saker, men tänk vad fint det ska bli! För ett eller två år sedan skulle jag rynkat på näsan. Men nu känns pyntet logiskt. Och fint.
Men nån trädgårdstomte kommer ALDRIG över vårt staket tänker jag. Och så kommer jag på att vi faktiskt har en. Fast en fådd sådan måste jag få säga till mitt försvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar