Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 11 juni 2010

Fina fötter

Nu är det att ta nya tag. Mitt liv ändras tyvärr inte så mycket viktmässigt, men fötterna fick sig en omgång häromdagen. Och jag fick skäll av fotvårdstjejen.
Mina fötter var verkligen i ett bedrövligt skick, så det var berättigat. Nu är jag lite fattigare men har rätt fina fötter. Och ska verkligen försöka hålla efter dem nu i sommar. Det var egentligen en elev som utförde själva jobbet, men hon som hade salongen stod och instruerade henne och skällde på mig lite om vartannat. Jag köpte även en dyr fotpeeling som jag använde idag hemma enligt order.
Man ska torka fötterna när man badat och duschat också. Inte låta dem självtorka, som jag alltid gör för att hinna torka resten av mig. Det var faktiskt en nyhet för mig och mina svampiga och jättetorra fötter att det är ungefär lika viktigt att torka fötterna och mellan tårna som att borsta tänderna.. Nej, jag hade inte fotsvamp.
-Det luktar illa, sa hon med salongen. Det gör inte dina fötter.
Alltid nåt. Och så var jag ju ett bra studieexempel för eleven förstås. Det sa hon till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar