Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 15 juni 2010

Sött


Våren och försommaren är helt klart kalastider. Inte bara för att värmen och ljuset äntligen återvänder, utanför att så många fyller år som jag känner.
I söndags var vi och firade mitt äldsta syskonbarn E som fyllde 20 år. När hon föddes var jag själv 17 år och E. är det enda barnbarnet som min mamma hann träffa innan hon som nybliven farmor gick bort i cancer.
Söt som socker, precis som när hon var bebis, öppnade hon presenter och vi åt efterrättsbuffé, nästan lika söt, som hon bakat alldeles själv. Eftersom vi haft det ganska hektiskt (läs: mannen har haft det hektiskt och jag har passat barn..) blev presenten pengar ackompanjerat med plastpärlesmycke som dottern tillverkat. Det var hennes egen idé att göra ett halsband till storkusinen.
Som dagens bonus fick jag med mig lite Myskmadra som jag tiggde med mig hem. En växt som i höstas var slut på plantskolan och som ska fungera som marktäckare i vårt skogsbryn. Marken där kan dessutom behövs täckas lite extra eftersom den stora björken som vuxit där nu är nedsågad sen några dagar tillbaka. Den började "lägga sig ner" alltmer märkte vi. Och för att inte utmana ödet och råka klämma ihjäl nån så fick den så tillslut smaka på motorsågen.
Så nu ska de små växterna med små, söta, vita blommor, förhoppningsvis sprida sig över den fläckvis bara marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar