Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 5 juni 2010

4 år


Så har man då en 4-åring! Förutom en rejäl bula i huvudet tror jag dottern är nöjd med sin födelsedag.
Klockan 7 blev jag väckt för att gå upp med mannen och sjunga med paket. Dottern sov räv. Hon föddes klockan 06.20, så jag skulle tro hon vaknat denna morgon ungefär samma tid. Frukost fick det dock bli i köket. Äggröra, bacon och lönnsirap (kanske inte så hälsosamt, men GOTT!) är ju ingen idealisk äta-i-sängen-mat. Speciellt inte när man är 4 år.
På förmiddagen blev det fler paket och tårta med farmor, farfar och faster E. Nya cykeln skulle genast provas. Huj vad snabbt den gick!
På eftermiddagen kom så barnens morfar med fru samt en av mina bröder med sina barn.
Höjdaren av paket blev nu en Barbie-häst som legat högt på önskelistan länge.
Mat och mer tårta inmundigades Intressanta samtalsämnen så som kloning, andlighet, ont vs gott och oljeutsläppet i USA avhandlades. Dottern lekte under tiden med yngsta storkusinen som inte heller verkade intresserad av dessa ämnen.
Finns det förresten nåt bättre än riktigt givande samtal? Ja, jo, det gör det väl, men jag gillar verkligen att grotta ner mig i intressanta ämnen med andra som går att diskutera med.
Mammaledighet i all ära. Men jag tror det är en av sakerna jag saknar mest med att inte jobba. De där samtalen. De är näst intill omöjliga att få till med småbarn att passa på, och passa upp på, samtidigt..
Dotterns bula i huvudet orsakades förövrigt av att jag skulle skölja av henne med vatten i en tillbringare efter att hon kissat på sig, varefter hon liksom hoppar omotiverat rakt upp i luften. Och slår huvudet rakt i botten på kannan. Och så gråter hon: -Jag trodde gräset var studsmattan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar