Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 18 april 2010

Små djur


4H-gårdsbesök var vi på idag igen, dottern och jag.
Dagens roligaste var att två kajor satt och samlade bomaterial direkt på en fällande ponny som lugnt gick runt och betade.
Dagens tråkigaste att de godaste bullarna som finns att köpa i Kalmar var slut. Men ännu värre var att några barn kom och skulle sälja en "kaninunge". Jag och dottern var inne och tittade på kaninerna när två barn kom in med en plastburk, typ för Fetaost. Och så frågade de några av skötarna om de ville köpa en kaninunge. Detta visade sig vara en harunge, vilket jag direkt misstänkte, och jag hörde att skötarna gissade på att den var ca 3 veckor. De sa den var väldigt mager och så sprang de iväg för att göra välling.
Barnen försvann från platsen, jag misstänker att de helt enkelt hittat den. De sa att de hade köpt den på Öland, men varför skulle man köpa en djurunge för att sälja den direkt igen? Knappast nåt att göra storkovan på..
Usch, jag far så illa av sånt här. Det spelar ingen roll hur mycket elände och sorg det finns i världen. Djur är och har alltid varit nåt jag ömmat väldigt för, och tänka sig den lilla kraken i den där hårda burken, det ger mig tårar i ögonen. Hoppas den klarar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar