Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 9 april 2010

Rädda det som räddas kan

Jag står i duschen, halvfärdig, när dottern kommer inrusande i badrummet. -Jag behöver bajsa! skriker hon och jag duschar färdigt i rekordfart. När jag är på väg att kliva ur duschen skriker hon igen: -Jag tappade Herr Nilsson!
Jag tittar ner i toan och där, överst, ligger den lilla plastfiguren tillhörande Pippi-huset. Med tanke på vad som befinner sig strax under Herr Nilsson är toabesöket redan avklarat. Och för mig är det bara att direkt inleda Operation Räddning av Liten Apa.
En annan Herr Nilsson-figur har redan försvunnit i dammsugaren och frågan är om inte detta öde vore värre.
Herr Nilsson får ett grundligt bad och sedan åergår han till leken ihop med dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar