Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 8 april 2010

Fix idé


Det är smått faschinerande att lilla dottern redan har en fix idé. En mindre vanlig sådan skulle jag gissa.
Smuts eller ludd mellan tårna ska obönhörligen bort. Detta gäller inte bara henne själv. Även lillebror får snällt finna sig i att tårna mer eller mindre hårdhänt bänds isär och kontrolleras noga. Hon har försökt med mig också men jag är killig och har sagt nej.
Jag hade själv en massa manier som barn, men att det börjar så här tidigt hade jag aldrig gissat. Som tur är rör det sig kanske om högst ett par gånger om dagen, men tänk om det blir mer?
Jag kommer ihåg hur JOBBIGT det var! Hade ett tag i kanske 10-årsåldern en grej att jag trodde jag inte sagt "hej då" när jag gick hemifrån. Vilket resulterade i en del motion upp och ner för trappan hemma innan jag var lugn. Visserligen bara en villatrappa, inte så hög, men runt 20 gånger på raken blir lite flås ändå. Vardagsmotion i alla ära, men nej, det var mest till besvär.
Går det inte över för dottern får hon väl bli fotvårdsterapeut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar