Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 26 april 2010

Kassatrakasserier

Är och handlar. Dottern är med. Hon pratar glatt med främmande människor som vanligt. Trots att klockan börjar närma sig läggdags är hon glad och pigg här i affären.
Vid kassan hoppar hon upp vid slutet av bandet och så pratar hon först med en tant som packar ihop sina varor. Sen med en man vid bandet intill.
-Vad heter du? Han svarar. Hon tittar stint på honom medan jag så snabbt som möjligt försöker få ner mina varor i kassarna.
Hon tittar när han packar i och kommenterar att han har många varor. Och vi också! Tänka sig.
Sen: -Har du några barn hemma?
-Nej, tyvärr! Han ler. (Farligt farligt. Om han visste hur min dag varit kanske han gett ett något annorlunda svar. Tänk vad förvånad han blivit om han som svar fått "Varsågod!")
-Jag har ett barn hemma. Han heter Julus..
-Jahaja. Mannen är snart färdig med sina varor. Jag märker att jag köpt en påse för lite och måste därför börja packa varor löst i varuvagnen. Suck, vilken dag..
Dottern fortsätter: -Jag ska gifta mig med honom!
Hu, här börjar det bli jobbigt. Ska mina grejer aldrig ta slut!? Jag som bara skulle handla lite.
Barngifte. Vad ska han tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar