Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 23 april 2010

Att resa med bebis

Att packa när man ska på resa över helgen är lätt.
En ryggsäck med lakan och handduk, necessär, nåt att sova i och en extra tröja och underkläder till mig. Så långt är det ungefär som innan jag hade barn. I like to travel light.
Nu ska sonen med och således även: några bodys, haklappar, extra små byxor och strumpor, bebiskudde och täcke, blöjor och barnmat. Istället för handväska tar jag med en skötväska med mer blöjor, våtservetter, leksaker, haklappar och gröt på burk samt sked. Som pricken över i lite litteratur med blanka sidor och färgglada bilder. Nej, inte nåt glassigt magasin till mamma. Pekböcker.
Och en barnvagn förstås.
I still like to travel light. Jag kan sätta skötväskan under vagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar