Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 16 mars 2010

I tvätten


Här är i alla fall en som lite extra uppskattar vad som sker i tvättmaskinen. Lite lurigt bara, det finns väl inget tvättmedel man råkat spilla som han får i sig..? Just när jag tagit kortet upptäcker jag att dotterns läppcerat för ANDRA gången åkt med i tvätten. Egentligen är det mitt, men hennes eget försvann. Jag tycker egentligen att läpparna, speciellt på barn, kan klara sig utan cerat om det inte är kris. Läpparna har ju en förmåga att vänja sig vid att bli smörjda och blir beroende av krämen. Men eftersom en massa andra barn har cerat på dagis skulle ju hon ha ett också. Detta är dock rosa. Känns lite fånigt att hon kommer hem och smörjt på så mycket att det ser ut som läppstift. Dagispersonalen vet ju dock vem jag är. Osminkad och dan är man ju där och hämtar henne, så de vet ju att jag inte är någon sminkdocka själv direkt.
Får väl öppna och ta ut det bara, innan det även smörjer kläderna som är i tvätten med rosa klet.. Sist satt faktiskt locket kvar och stiftet klarade sig mirakulöst nog hyfsat, lite omsmält bara. Sån tur har jag nog inte igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar