Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 15 mars 2010

Stuck in the middle

Dagen har varit full av idrottsliga aktiviteter. I alla fall för dotterns del. Förmiddagen inleddes med lite dans som hade kunnat vara inspirerad av "Kapten Klänning". Om det inte rört sig om en snart
4-årig liten danserska då.. Istället för lax användes ett gosedjur.
På eftermiddagen åkte jag och dottern in till 4H-gården i Kalmar för att träffa en kompis som också har småbarn och för att dottern skulle få rida. Det var en lycklig liten tjej som idag fick hoppa upp på hästryggen och rida en runda på 20-25 minuter. Jag fick gå bredvid i geggamojjan. För egen del är det tyvärr tredje gången gillt jag missat gympan jag börjat med. Jag hann gå tre gånger. Sen blev jag magsjuk. Och förkyld. Och nu har jag hosta. Jag hann gå tre gånger och har missat tre gånger. Inte bra alls. Ajabaja. Det enda positiva är att jag hinner se början av "Svenska Hollywoodfruar" där Maria, denna underbart stolliga fyrabarnsmamma, konstaterar att hon gått ner över 1 kg på 2 dagar och fluffar julpynt..

1 kommentar:

  1. Vilken härlig hästtjej-man ser att hon stortrivs,måste nog hyra ut stugan till en liten ponny -Lycka till.farmor

    SvaraRadera