Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 16 mars 2010

Brunt

Efter att nyss ha bytt en brun blöja för tredje gången idag sätter jag sonen på mattan för att lufta hans rumpa lite. När jag tar honom några minuter senare finns lite nytt brunt på ena skinkan. Och foten. Detta ger mig smått panik. Var MER finns det brunt på mattan? Han kryper ju nu. "Jamen, det är väl bara att torka upp?"
Mattan är brun. Och stor.
Likt en detektiv i en serie går jag igenom hela mattan med ansiktet nära, nära, i brist på förstoringsglas.
Tillslut. En liten brun fläck som avviker i nyans. Torka, torka.
Andas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar