Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 26 mars 2010

Favoriter


En av mina favoritblommor är vallmo. Jag köpte massor av olika sorter som frön i höstas och var nyss ute och spred en del av dessa runtom i trädgården. En del har jag förkultiverat inne och de ska planteras ut senare i vår. Jag hoppas att jag inte ändrar smak radikalt om några år. Då kan det kanske bli svårt att utrota sorter som är överlevare och trivs i torr mark och full sol. Sorter jag nu planterat söder om huset.
I höstas satte jag även en massa vårlökar och dessa har jag längtat efter. Nu ÄNTLIGEN har de, i takt med att snön smälter, börjat komma upp. En liten ensam snödroppe har slagit ut. Jag hoppas de sprider sig. Vårlökar kommer jag aldrig tröttna på.
Men jag undrar redan varför jag inte planterade några gula krokus, bara vita och blå och lila? Gult är ju så fint på våren! Nått nytt att fixa med till hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar