Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 27 mars 2010

Felberäkningar

Jag skulle vilja ha stora krukor med exempelvis Funkia i vårt delvis helt skuggiga hörn av trädgården som vi i höstas började fixa i ordning. Ibland gör man saker i fel ordning och har inte riktigt tänkt igenom sina projekt vilket har inneburit att detta hörn på ca 25-30 kvm mot planket och grannens vedförråd
1. Lämnades att gro igen med ogräs. 2. Planerades att bli till en blomsteräng! Vilket innebar att vi fick hitforslat en massa jord. Lastbilen körde över förra grannens tomt och staket togs ner för att kunna tippa jorden. Jordens räfsades från att ha legat i en stor hög ut över ytan. 3. Lämnades åter utan att göra vid det hela 4. Växte igen med ogräs och vackra vallmoblommor. 4. Rensades några gånger helt/delvis från ogräs. Planterades med några blommor och rabarber, och hallon och pallkragar med potatis. Mitt i det rensade eländet. 5. Växte igen. 6. Rensades på nytt ogräs delvis. 7. Lades på markduk och spikades kanter i trä runt ytan. 8. Lades på bärlagergrus som krattades ut över ytan. 9. Sattes dit fler pallkragar som vi ska odla i. PHHHHHHUUUUUUUUUUUUUU...
Nu ska vi försöka lägga vanliga cementplattor på ytan och ha som trevligt, delvis, skuggigt hörn med nåt litet bord, pallkragar, krukor med örter mm...
På blocket hittade jag igår en blott två veckor gammal annons med stora cementkrukor. Precis såna jag skulle vilja ha! För 80 kr styck! Jag mejlade, men såg sen att annonsören ville bli kontaktad per telefon på kvällar och helger. På kvällen gick jag in för att leta rätt på numret. Vad har då skett? ANNONSEN ÄR BORTTAGEN!!
Det är ju inte klokt! Är det alltså fler än jag som kan tänka sig såna krukor för 80 kr styck nu när vårsolen skiner och fåglarna kvittrar? (OBS! Ironisk. Jag är inte dum i huvudet på riktigt. Bara lite småkorkad.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar