Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 22 mars 2010

Baka liten kaka


Mannen har varit ledig halva dagen och vi har haft en fin eftermiddag. Efter promenad i solskenet bakade vi kakor. Egentligen skulle det blivit skurna chokladbröd, men dottern hittade en bild på några andra chokladkakor så det fick bli dom istället. En strid helt onödig att strida!
Vi har både handdriven mandelkvarn och knivset till en mixer men hittade inte dessa köksartiraljer förstås. Istället fick det bli rivjärnet som fixade den malda mandeln till kakorna.. Det gick ju det med, bara lite långsammare.
Barnens farmor och farfar och faster E. kom förbi och fikade. Dottern är så stolt när hon varit med och fixat i köket. Kakorna blev väldigt goda.
Och idag räknade dottern till 20!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar