Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 30 mars 2010

Äta själv


Nu ska det plötsligt börja ätas SJÄLV. Gång på gång underskattar jag sonen. "Han som är så liten" tänker jag. Inte kan han sitta än? Tänkte jag för några månader sen. När jag provade kunde han. O.s.v. Gång på gång är det så här.
Det gnolades igår missnöjt när jag skulle mata. Och så rycker ungen plötsligt åt sig skeden. OK! Den kladdigaste av kladdiga perioder med barn börjar NU! Triumferande tar han skeden och håller den över huvudet i en slags segergest. Gröten flyger iväg åt alla håll. Sen för han skeden till munnen. Detta upprepas gång på gång mer eller mindre framgångsrikt. Det mesta hamnar förstås inte i munnen. Men roligt har han!
Det mindre roliga att torka efteråt får man liksom på köpet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar