Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 29 mars 2010

Morfar på besök



Min pappa och hans fru har varit på besök. Dottern har varit uppskruvad som en duracellkanin och somnade gott en timme efter att de åkt hem.
Dagen har innehållit bland annat pepparrotskött, lek och promenad och ett nästan helt paket bokstavskex. Det finns ju en närapå oändlig mängd alternativa svar i leken "Vem/vad tänker jag på när jag ska äta upp den här bokstaven?"
Dottern har "alltid" ställt in sig liksom en klocka på ny tid. Utomlands såväl som sommar-/vintertid. Lite märkligt faktiskt men mycket praktiskt. Sonen är dock av annat slag och somnar nu en timme senare än vanligt än så länge. Han låg och gnolade missnöjt ett bra tag, men tystande tillslut. Vilket ikväll innebar att jag missade början på "Svenska Hollywoodfruar" och ett inslag med Maria M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar