Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 14 februari 2010

Påhittig..

Dottern hittar ofta på egna ord och små ramsor till kända barnvisor.
Imorse plockar hon med videofilmerna. Säger: -Nu är jag en sassasa...(pausar)
-Jahaja, säger jag, vad är det för nåt?
-Det är en som jobbar jättemycket!
-Jaha, säger jag. Med vadå?
-Med härliga filmer! Och hääärliga böcker! Härliga filmer och härliga böcker!
Hon plockar med filmerna.
-Hmmm. Vilken vill du låna?
Jag väljer en av filmerna. -Vad kostar det?
-Fem, får jag fem? Jag låtsas lämna pengar. Och sen lämnar hon tillbaka: -Här får du fem! (Det är ingen lönsam verksamhet hon driver.)
Mannen gör amerikanska pannkakor och bacon i köket.
Dottern kommer och ropar: -Mamma, det blir buspultingar!
Kommer sen rusande med en tom toarulle som hon kastar på mig. -Här får du, din gamla get!
Hellre get än rugguggla? Som tur är säger hon samma sak till lillebror några minuter senare.

3 kommentarer: