Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 24 februari 2010

När du får oönskat besök


En ny besökare satt mitt på den uppskottade gången vid huset idag när jag skulle iväg: en RÅTTA. Ganska stort exemplar också, sådär 3 dm med svansen inräknad..
Jag berättade om råttan när barnens farmor och farfar var här nu ikväll. När farmor ska gå kommer hon in igen och talar om att råttan är tillbaka utanför.
Mannen verkar tycka detta är det äckligaste som hänt den här sidan om millenieskiftet. Och då har dottern ändå haft reflux upp i tvåårsåldern.
Där fick man för man var snäll och ville rädda en liten pippi. Det värsta är att den rackarn säkert är och kalasar på Patrik Kanins mat. Huga, den kanske t.o.m. BOR inne i hans hus! Stackars Patrik.
Fast lite, lite tycker jag synd om råttan också. De har det inte lätt nu djuren. Snön ligger ju meterhög. Men vi får nog ändå ringa Anticimex. Annars flyr kanske mannen hemmifrån. Han ville knappt åka och handla nyss, för råttan var kanske kvar därute?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar