Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 23 februari 2010

Det är mycket nu

När man trodde att det omöjligt kunde komma mer snö, ja då har det snöat hela dagen igen! Kaninburen börjar se ut som en igloo. Det är ju så mycket snö att det inte är roligt längre, det är FÖR MYCKET för att leka ute eller åka pulka. Vad händer när det börjar töa, blir det översvämmning då? Dags att ta på vadarstövlar och simring för de minsta?
"Det blir mycket Byggare Bob" sa bästa vännen nere i Skåne som också har småbarn. Hennes lille son hade börjat gråta när hon ville de skulle gå ut.
Min bror ringde kvittrande glad på väg till Arlanda och restresa till Azorerna.
Det känns nästan som ett annat liv att bara kunna sticka iväg sådär? Ja, det är ju det också.. Nåja. Jag ska i alla fall åka till Örebro i april! Det är inte heller fy skam. Jag ska åka tåg. Då har nog tågkaoset ordnat upp sig.
Jag kanske skulle baka bullar? Jag har fortfarande TRE påsar saffran som inhandlades 2008, de går ut i april. Saffransbullar så här års.! Det vore väl att addera lite Wild and Crazy i tillvaron?

1 kommentar: