Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 17 februari 2010

Lasagne

Jag står i köket och ropar att maten är klar när dottern kommer galopperande med en teckning i högsta hugg.
-Titta mamma, den är till dig!
På teckningen finns en stor figur som verkar hålla i en liten, tjock figur utan ben.
-Vilken fin, säger jag. Vad föreställer den?
-Det är du!
-Jahaja, och den lilla är du då? Håller vi varann i handen?
-Nej, det är en säck!
Så var den teckningen klargjord. Och sen äter vi lasagne.

1 kommentar:

  1. Du skriver bra Lotta! Du har inte funderat på att skriva en novell?

    SvaraRadera