Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 21 februari 2010

Extremt

Kylan och snön tar sig extrema uttryck inte bara på löpsedlarna utan även här i verkligheten på hemmaplan i trädgården.

Snöhögen vid vår infart är nog runt 3 meter hög. Högen blev idag, för en stund, en egen, privat liten pulkabacke!
Under snöhögen finns en blomsterrabatt. Rabatten är en av presenterna som vi fick när vi gifte oss. Presentkort till växter plus grävhjälp! Inte illa. Jag har modifierat rabatten lite sen den grävdes. En ros är planterad i hörnet och några växter har tagits bort och andra tillkommit sen dess. Undrar hur rabatten mår nu där under tyngden av all snö? Klarar den sig?

När mannen gav mat till Patrik kanin satte sig en koltrasthona på kaninburen. Sen satte den sig på vår trapp. Väldigt orädd, gissningsvis är den sjuk. Fjädrarna på ryggen saknas bitvis. Men den åt, vi gav den bland annat solrosfrön och äppel. Sen satt den där hela dagen. Nu på kvällen när vi kom hem hade den krupit upp i den tomma glassburken som stod på trappan. När jag gav den lite bröd ville den inte äta. Lite sorgligt, men det är nog tyvärr inte så mycket vi kan göra? Naturen får ha sin gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar